Friday, July 11, 2008

Dag 7 och 8 - Boston och New Jersey

Capital Grille var precis så bra som vi hoppats. Det blev fler ostron (har nog ätit nästan 100 st senaste veckan...) Och underbart grillat kött, trevligt efter all fisk och skaldjur!

Dagen efter (torsdag) var det tidig uppstigning för taxi till hamnen och valtur! Vi tog en katamaran från Long Wharf och körde ut med den ca en timme. Det var en underbar dag med klarblå himmel och precis lagom varmt. Vad gäller valturen hade vi nog inte alltför stora förväntningar på att se många valar eller så särskilt nära men vi såg massor! Både Finwhales och Humpbacks och på mycket nära håll! En mycket stark upplevelse!

Därefter blev det lunch på en italiensk resto, Sel della Terra, i hamnen. Boston har en fin park, Boston Common som vi tog en taxi till efter lunchen. Det var härligt att gå där i eftermiddagssolen och bara njuta av att vara på semester. Efter lite shopping på Newbury street tog vi det lite lugnt på hotellrummet innan vi åkte upp till den mysiga stadsdelen Beacon Hill (där alla rika Bostonians bor, bl.a förre presidentkandidaten John Kerry) och käkade middag på en trevlig bistro.

Idag, fredag, var det tidig uppstigning då vi skulle köra tillbaka till NJ för ett kort besök. Mustangen skulle nämligen avlämnas i Irvington (inte det trevligaste orten i NJ direkt) för vidare transport till Sverige. Istället för att bo på hotell här nere "checkade" vi in hos goda vännerna Noltes efter ett dopp i "vår" pool i området. Här har vi nu just lagt oss efter en joggingtur och mycket god middag med vin.

I morgon ska vi fixa det allra sista på Sullivan och sen flyger vi till Las Vegas på kvällen. Livet leker!