Thursday, July 31, 2008

Dag 26 och 27 - Los Angeles och på väg hem

Lite sista minuten shopping hann vi med på onsdagen i ett center på väg till stranden. Det var framför allt lite böcker som vi ville köpa på oss inför hösten. Därefter tog vi hyrbilen ner till Manhattan Beach som ligger ungefär 15 minuter från flygplatsen i Los Angeles. Det var, enligt ryktet, där som Beach Boys höll till på sin tid och det var lätt att förstå varför. Vågorna var stora och härliga och det var fullt med folk som surfade. Det gjorde vi också, om än med kroppen snarare än på bräda. Det var underbart att få bada i Stilla Havet en sista gång!

På eftermiddagen var det dags att lämna tillbaka hyrbilen på Avis och efter det var gjort spenderade vi någon timma vid den mycket fina hotellpoolen. Sen kom nästa utmaning; att få ner allt vi har köpt i vårt bagage! Vi köpte en extra bag vid ett tidigare tillfälle och den behövdes verkligen! Eftersom vår bil var tillbaka lämnad åt vi vår sista middag i USA på hotellets "steakhouse" som var mycket bra! Sen var det snabbt i säng för att få sova några timmar.

Klockan 04.00 (LA tid) ringde klockan och något gryniga i ögonen pallrade vi oss upp och iväg mot flygplatsen för att checka in. Allt gick smidigt och vi blev dessutom uppgraderade till första klass på den första flygningen (LA till Chicago) vilket var väldigt trevligt. Jag och C kunde sova c.a 1 timma var medan M var lycklig över att kunna titta på all underhållning som erbjöds på planet (Disney shower m.m)!

Efter vissa navigeringsproblem mellan terminalerna på O'Hare flygplatsen kom vi till slut till rätt terminal och sitter nu i SAS loungen i väntan på att planet till Stockholm ska avgå. Det är lite oväder här så det är nog lite försenat men om allt går som planerat landar vi i Stockholm i morgon fredag 07.45.

Nu ska det bli skönt att få packa upp väskorna efter nästan 5 veckor på hotell!