Thursday, June 19, 2008

Glad Midsommar!






Nu drar det verkigen ihop sig här.

Bara en dryg vecka kvar i huset. Den 30 juni flyttar vi in på hotell medan det sista packas ihop av vårt bohag.

Det känns lite märkligt och trots att det bara är dagar kvar vill man hålla fint inne och ute in i det sista. Det är något definitivt och trist med ett hus fullt av flyttkartonger och väskor överallt.

Men i helgen blir vi tvugna att ta ett rejält tag i källaren och med våra respektive packningar, det som ska med på resan, det som ska skickas med flyg till Sverige och övrigt som skickas med containern.

Det är mycket logistik just nu....

I övrigt så har det varit en lite annorlunda vecka. Den startade med min födelsedag i måndags och slutar med Midsommarafton i morgon.

Martin har ju sommarlov och har gått på tennis camp på förmiddagarna. Det har varit kul för honom. Tyvärr var han lite hängig igår så då fick han vara hemma. Vi ska se om vi kan få till en "make-up day" nästa vecka som kompensation.
Vi har varit lite trötta både Martin och jag och det märks att terminen är till sin ände.

Jag har haft min sista .U. visning. Den var igår och blev en succé!

I tisdags var det mitt sista styrelsemöte med SWEA och snart går jag på mitt sista träningspass på "The Y". Inom kort är det ingen idé att handla hem mera mat utan vi får äta det som finns i kyl och frys....
I morgon ska vi fira Midsommar med familjen Eriksson. Det blir knytis med ett 10-tal familjer i deras trädgård. Både svenskar och en och annan från andra länder som väl få hänga med på våra små grodor!

Vi valde att skippa NYC i år då vi tyckte det var lite väl hysteriskt förra året. Det här känns bra i år. Resten av helgen kommer som sagt att ägnas åt packning och diverse fix i huset.

Nästa vecka väntar mera fixande men också lite kul saker. Johan skall på avtackningsmiddag med jobbet och jag och Martin är nerbjudna till kusten tisdag-onsdag. Min väninna Agneta och hennes familj har ett hus i Bradley Beach och vi är bjudna dit för övernattning och mys. Det ska bli jättekul!

Därefter blir det en vecka på hotell innan det är dags för semester. Den 5e juli bär det av.

Vi hoppas att allt är väl därhemma och att det blir en underbar helg med härligt midsommarfirande i landets alla hörn.

Många kramar från

Charlotte & Co


0 Comments:

Post a Comment

<< Home