Friday, June 27, 2008

Den svåra konsten att säga "Hej då"!

Nu är det inte långt kvar här i vårt älskade NJ. I onsdags hade jag avskedsmiddag med mina jobbkollegor på min/vår favoritrestaurang här i närheten, 3West. Den är som en liten bit av Manhattan här i Suburbia! Vi hade det superkul men hos mig fanns det hela tiden en tår i ögonvrån samt en klump i magen. Det hela var lite "bittersweet" som de säger här. Det är bara att fokusera på de roliga sakerna och det faktum att jag ju faktiskt jobbar kvar inom samma bolag (om än 1000 mil härifrån) och att jag med all säkerhet kommer att komma tillbaka 2-3 ggr per år.

För en känslomänniska som mig är en sådan här period med många "Sista" (sista gången vi träffar den och den, sista gången jag tvättar bilen här i NJ, sista gången vi äter på den restaurangen osv), inte kul. Det är svårt att säga "Hej då"...

Idag (fredag) började flyttgubbarna att packa garaget och källaren. Vi kommer fortfarande att bo i huset över helgen men på måndag fortsätter de med de andra våningarna så då omgrupperar vi till ett hotell i närheten. Eftersom det är 4e juli nästa vecka är kontoret stängt på torsdag och fredag varför min sista dag på kontoret är på onsdag. Då är det avskedslunch så då blir det nog fler tårar...

En av de bästa sakerna vi har gjort för att dämpa ångesten för att lämna är att vi har bokat en resa tillbaka hit igen i Påsk 2009! Det känns väldigt bra att kunna säga till folk att vi i alla fall ses igen om inte alltför länge!

Jag tror att vår semester kommer att bli väldigt skön. De senaste veckorna är och har varit mycket jobbiga på många sätt och vi behöver komma bort alla tre och reflektera över vad vi har varit med om under de senaste 2.5 åren och förbereda oss rent mentalt på att komma hem till Sverige igen.

Tanken är att vi ska försöka använda bloggen som en liten resedagbok under den kommande månaden så vi kommer nog att försöka uppdatera åtminstone någon gång per vecka.

Nej, nu måste jag sluta, jag har några jobbsaker som ska lämnas av om några timmar och sen ska jag till vår mall och köpa det sista så att det hinner komma med flyttlasset (skjortor på Brooks Brothers, skor på Johnston&Murphy och sist, men inte minst, en iPod Touch 32GB....).

Trevlig helg,
/J

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hej på er

usch , jag vet hur svår den sista tiden är , det är så vemodigt att göra allting för sista gången och säga adjö till alla sina nya vänner. klokt av er att boka resa tillbaka. för det är precis det som är det positiva i den här utflykten som vi fått möjlighet att göra dvs lärt känna nya mysiga människor som man alltid är välkommen att besöka likväl som man själv tar emot dem ....dock av ngn anledning åker vi oftare til NYC än de till Stockholm...hm undra varför?ha nu en underbar semester och jag hoppas vi ses i höst när ni är inrättade på ön.själva arbetar vi tre veckor till för att därefter re3dan på fredag em åka ner till porto valtravaglia och vi ser fram emot fyra mysiga veckor och div besökare.
kram
marianne westerback

01 July, 2008 05:10  
Anonymous Anonymous said...

Hej!
Härligt att se er blogg. Sorgligt att åren snart är över. Hoppas det inte blir för chockartat att komma hem igen. Jag vill så gärna ha med er i en radiosändning er sista dag i usa - den 4E juli. Skulle det gå??? Jag jobbar som radiojournalist på studio ett i sveriges radios p1. Hör av er till mig på anna.ivemark@sr.se

många hälsningar

Anna Ivemark

01 July, 2008 15:20  

Post a Comment

<< Home